poniedziałek, 29 sierpnia 2016


MYŚLi   PRZEWIĄZANE  WSTĄŻKĄ








"Gdziekolwiek będziesz, cokolwiek się stanie, 
Będą miejsca w książkach i miejsca przy stole.
Kasztan kiedy kwitnie lub owoc otwiera
Będą drzewa, ulice, ktoś nagle zawoła.
Ktoś do drzwi zapuka, pamięć przyniesie
Z kwiatem, z godziną, z kolorem.
Gdziekolwiek będziesz, cokolwiek się stanie/.../".


/Marek Grechuta, Gdziekolwiek/

Lubię myśleć, że poranki mają swoje obietnice, które zapowiada budzący mnie śpiew ptaków w koronie sędziwego orzecha za oknem. Czym dzisiaj mnie uraczą, zaskoczą, zwiodą...?



Ta niepewność wywołuje ekscytację, zupełnie jak pierwsze wizyty w nieznanych miastach i galeriach obrazów wielkich mistrzów.








Zaglądające z zagadkową ciekawością promienie słońca prowadzą grę światła i cienia z wybranymi przedmiotami w moim pokoju. Ich uwaga skupia się na drewnianej walizce, której twarz niepewnie wychyla się spod łóżka.








Czy ona coś ukrywa? Czegoś się obawia? A może wzruszona szczerością i ciepłem słonecznych promyków poczuła się bezpieczna, silna i gotowa, by ponownie otworzyć się przede mną i światem?



















Zachęcona jej otwartością, unoszę wieko i zaglądam do środka. Odnajduję zawinięte w kolorowe, cienkie i szeleszczące  pergaminy moje dzienniki (Początek 1994 r.), kalendarze, kartki oraz listy. To w nich skrzętnie przechowuję myśli szczęśliwe, dobre, pełne strachu, zgaszone, moje - przewiązane wstążką. 


Zapewne każdy posiada własny sposób na gromadzenie przemyśleń. Dziś opowiedziałam Wam o swoim  - nieco romantycznym, wielce sentymentalnym, ale sprawdzonym pomyśle.

Jak wyglądają Wasze inwencje twórcze odnośnie zbioru życiowych refleksji?


4 komentarze:

  1. Bardzo osobiste,przemyślane,ale nie kruche.Kiedy czas dojrzewa wszystko wydaje się inne,nawet stara walizka pod łóżkiem.To co kiedyś wydaje się już nieaktualne,bo ważne TU I TERAZ.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniała puenta do moich myśli przewiązanych wstążką. Słowa, w których każdy wyraz brzmi jak poezja. Dziękuję pięknie!

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia i opisy. Życzę sukcesów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezmiernie dziękuję za słowa pochwały dla moich zdjęć. Jestem pozytywnie zaskoczona:)) Łączę pozdrowienia.

      Usuń